Julcafe och luciatåg....

...... ja båda barnen hade firande igår torsdag.
Det retar mig lite att inte skolan och dagis kan prata med varandra och lägga det på olika dagar. För på skolan skulle de ha en pjäs 17,30som Hugo gärna ville se men kl 17.00 skulle Hann gå lucia tåg. Vad gör man då som mamma. Tur att inte Hugo var med i pjäsen för då vet jag verkligen inte vem jag skulle ha varit hos.
Men det blev i alla fall som så att Hugo stanna själv kvar för att se pjäsen.
Barnen i klassen hade gjort en massa pyssel och bakning som de sålde.
De har verkligen varit duktiga alla barnen och lärare.

Hanna gick som sagt lucia tåg och var så fin, åååå min lilla flicka e stor nu. Hon sjöng för full hals så ibland tror jag att hela skurups kommun hörde henne. Men vad gör det hon var så duktig.  men hon såg ut som en michellingubbe när hon hade lucialinnet utanför sin jacka. De har ju luciatåget utomhus för att alla ska få plats.

Men det är så fint när barnen går lucia då infinner sig verkligen en julkänsla i en.

God jul på er
Gabriella

     

Kommentarer
Postat av: Louise

ååh så fint =)

2008-12-13 @ 17:12:25
Postat av: Gabriella

Ja det var mysigt

2008-12-14 @ 09:54:06
URL: http://mammagabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0