Jobb och åter jobb....

....det e skönt att vara tillbaka på jobb och fåvara nyttig.
Men det e fan inte kul när stämmningen inte är den bästa.
Ibland fattar jag inte att människor orkar lägga så mycket tid på att vara negativa och snacka så mycket skit om  varandra.

Det som stör mig mäst är att många inte vågar stå för vad de tycker utan bara ska ska gå bakom ryggen. Jag har nog satt mig själv i skiten många gånger med att jag e för ärlig. Men jag tror på att ärlighet och uppriktighet kommer man längst med.

Skönt att Åsa har blivit sammordnare igen tillsammans med Yvonne. Nu kanske det kan bli lite ordning i torpet igen.
Men ska jag vara ärlig så trodde jag aldrig att hon skulle ge sig på det igen. Då jag vet som hon svor ve och förbannelse sist hon var det. Är bara mäst rädd för att alla kommer ringa henne istället för till Yvonne då alla känner Åsa bäst. Sen kan det ju vara lätt för Yvonne att bara lämna över till Åsa oxå.

Fick reda på igår att våran underbara sjuksköterska blir så utfryst av sina övriga arbetskollegor. Åååå tycker så synd om henne då hon gör ett fantastiskt jobb, att de inte ser det. Blir så arg när det är så.

Själv har jag börjat kolla så smått efter ett nytt jobb, ja inte för att jag inte trivs för det gör jag verkligen. Men  mäst för att detta inte kommer vara för evigt detta jobbet ju. Villl ju ha något när detta uppdrag upphör ju, vi har inte råd med att jag går arbetslös ju.

Ja man får se vad som händer i framtiden, jag tar en dag i taget.

Sköt nu om er alla
Gabbi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0