Så var det Måndag =)

Hej alla.

Ja då var det måndag och snart dax för mig att börja jobba igen efter ha varit sjukskriven i snart 3 månader.
Jag som inte hade tänkt mig komma tillbaka till jobb i år, utan vara mammaledig.
Men livet blir inte alltid som man har tänkt sig.

Sen har man börjat blogga snacka om att alla kommer bli chockade när detta så sakta sprider sig, det är ännu ingen som vet detta hihihi. Vill känna mig för lite först  innan alla kan läsa om mitt allra innersta .

Men det ska i alla fall bli skönt att börja jobba igen och komma tillbaka  till vardagen. Klart barnen hjälpte oss snabbt med att komma tillbaka till den, då de har sina vardagliga behov som vi måste tillgodo se.

Men för alla er som inte hänger med så ska jag dra det snabbt om varför jag varit sjukskriven i 3 månader eller hemma i 3 månader.

Det var som så att jag vänta mitt och Freddes första gemensamma barn. Så jag sluta jobba den 14 juli för att ladda batterierna och krafterna inför den väntade förlossningen.
Dagarna gick och ingen bebbe titta ut, jag som trodde han skulle komma tidigare än beräknat.
Men i alla fall den 5 augusti 2 dagar innan han var beräknad gjorde han sig påmind genom att ge mig fruktansvärd smärt i ryggen så jag inte kunde sova. En  halvtimme senare forsade blodet ut mig och ambulansfärd in till bb. Där konstaterades att vår älskade sons hjärta inte slog längre. Så efter några minuter var han framfödd till två helt förtvivlade föräldrar som inte visste var de skulle ta vägen.
Men vi fick flera fina dagar på bb med honom som vi e evigt tacksamma för.

Sen gick veckan och vi börja planer för våran begravning för Marco som vi har döpt våran som till.
Men då både mina svärföräldrar och min mamma skulle åka utomlands och vara borta sammanlagt i 3 v så ville vi vänta med begravningen tills de var hemma igen. Vi ville ju ge våra närmsta en chans att komma på begravningen.

Så begravningen blev av nu den 26 september och det blev helt perfekt efter våra önskemål.
Har nu varit hemma förra veckan efter begravningen, men vill ut till vardagen nu.

Hoppas ni fattat och hänge med i mina snabba drag hihih.

Så jag kommer uppdatera er sedan om hur det gick på jobb idag.

Stackars Fredde får själv hämta barnen idag och det är en måndag som e fullspäckad med barnens aktiviteter. Men han e underbar och säger bara att det gör jag så gärna älskling. Men ibland tycker jag synd om han, så som han ställer upp för mig och barnen. Känns som om man försöker ge tillbaka så mycket men det går inte med allt han gör.
Men han vet att jag har sagt till han att inte göra något om han inte vill, orkar eller kan.

Nä får väl avsluta här just nu, då jag lovat packa fotbollskläder till lillan och göra lite picknick till dem då de inte hinner hem och äta middag innnan träningar och scouterna.

Men du e bäst älskling.

Ha det bäst alla.
Gabbi

Kommentarer
Postat av: Fredde

Älskar ju er! Gör allt för er, det hoppas jag att ni vet och märker:) Puss på er

2008-10-06 @ 11:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0