Abort pga av kön...

.....ja det finns de som gör abort för att de väntar en flicka eller pojke.
Läste igår på nätet om detta och hörde på nyheterna idag om en kvinna uppåt i sverige som hade gjort detta.

Snacka om att det är att strö salt i såret på oss som försöker få barn.
Det handla om att hon ville göra ett fostervattenprov och då få reda på barnet i magens kön och när det visa sig att det var en flicka så gjorde hon abort en vecka senare. Hon kom tilbaka och var gravid en månad senare och ville göra ännu ett fostervattens prov som då visa samma resultat och gjorde då abort igen.

Åååå detta såra så mycket igår att jag bara grät när jag läste det.
Hur kan man bara tänka så, varje barn är ett mirakel ju.
jag har sj'älv gjort abort i mitt liv innan jag fick mina barn och det var för att omständigheterna gjorde att jag inte kunde behållla barnet, men jag skulle aldrig någonsin göra det för att det är ett speciellt kön i magen som växer.

Åååå blir så besviken ibland.

kram Gabbi

Kommentarer
Postat av: Kaptenskan

Ja fy det är hemskt. Hur tänker man egentligen? Det värsta av allt var att jag läste kommentarerna på expressens hemsida efter artikeln och många tyckte att det var "rätt" och så vidare. Verkar som om samhället har spårat ur lite. Jag är inte emot rätten att göra abort, men det borde finnas några restriktioner på nåt vis (att läkaren frågar varför och ifall det är nåt "mysko" kanske de kan skicka personen till någon kurator eller liknande innan de gör aborten) Vet inte hur det fungerar med abort då jag aldrig har gjort en.



Kram

2009-02-22 @ 10:02:36
URL: http://kaptenskan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0