Tankar och funderingar....

Har tänkt på en sak länge.
Det finns ju många sidor på nätet som folk pratar på som  tex facebook och en hel djungel av dejtingsidor.
På många av dessa sidor sätter folk in bilder på sig själv och får kommentarer på de bilderna om hur vackra de är och hur kan du få lov att vara ifred med de ögonen osv. Ja ni fattar nog vad jag menar.

Men var finns alla dessa komentarer när samma person är ute på stna bland vänner osv.
Ja då hör man inte dessa ord.

Varför är vi så dåliga på att ge komplimanger öga mot öga. Varför måste vi gömma oss bakom en datorskärm, mobil eller annat för att kunna säga detta till varandra.

År det inte trevligare att få se personens ögon glittra till och se hur leendet växer fram på munnen när man säger det till dem.

Jag erkänner att jag inte är bäst på komplimanger, men försöker så gott jag kan. När man sen givit den och ser den andra personens glädje så värmer det så i hjärtat ju.

Ja nu kanske man inte ska springa runt på stan och ge komplimanger till alla man ser hihihi.
Men man kan alt börja med sin partner och barn. Sin familj och vänner.
Det behöver ju inte alltid handla om utseendet utan även peronligheten kan man ge komplimanger åt.

Så försök nu ge någon en komplimang och så ska ni se att ni alla snart kommer att le mer och det ska man väl göra när det är vår!




Sköt nu om er och ni är så fina precis som ni e.
Kram
MammaGabbi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0