Ja vissa saker förblir bara drömmar.....

........ eller finns det mirakel som kan ske.

jag kan idag efter att ha varit hos underbara doktor lars i måndags säga att jag har varit med om ett mirakel och det är min fina Marco som är miraklet. Ja även Hugo och Hanna är mirakel.

Men efter vad Lars sa så skulle marco egentligen aldrig blivit till. För mina ägg mognar inte som de ska och Freddes simmare har tagit semester och simmar lugnt ja lite för lugnt. Så att vi ska kunna bli gravida på egenhand e väldigt väldigt minimal.

Men men mirakle har skett och vem vet kanske vi kan få uppleva ännu ett mirakel.

Så nu återstår det ivf för vår del om vi ska få barn. Ja vad kul tänker alla, då e ju inte hopper utu för er.
Nä det är det absolut inte men för att vi ska bli beviljade det så måste jag gå net och ha ett max bmi på 35.
ja det innebär ca 30 kg för min del och de springer man inte av sg bara så där.

Men jag e fast besluten om att det ska gå, vi ska få barn om jag så ska leva på ett salladsblad och vatten om dagen så ska jag gå ner de kilona.

Så nu kommer jag behöva all peppning jag kan få för att hålla motivationen uppe och inte svikta och falla ner i någon deprission.

Men detta kommer gå bra jag har ett mål och det e en baby och att fredde ska få bli pappa till ett levande barn.
Ja klart han har Marco, Hugo Och Hanna men det är inte samma sak. Även om han älskar de över allt annat på denna jord.

Så sköt om er alla

Kram Mamma Gabriella






Kommentarer
Postat av: Sandra

Vill bara önska er all lycka!!! Hoppas dina drömmar slår in. Kram

2009-10-15 @ 19:35:08
Postat av: Amanda & Oscar

Det fixar du!!! Lycka till!

2009-10-15 @ 21:19:09
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Marita

Vi kan hjälpas åt att gå ner i vikt!! Jag behöver också gå ner i vikt.

2009-10-25 @ 11:37:15
URL: http://roseli.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej!

Halkade in här av en slump. Vad fint du skriver. Jag hoppas verkligen att du får som du vill. Det är verkligen värt att kämpa för ett barn, någon bättre motivation till att gå ner i vikt finns väl inte?

Jag har gått ner 30 kg efter min förra graviditet. Mitt tips är kaffe. Sedan jag började dricka kaffe så har jag haft MYCKET lättare att gå ner. Sedan att minska på mängden mat, tänka att okej, är jag hungrig om en timme DÅ först får jag äta mer. Oftast så är man inte det. Ta en kopp kaffe då istället när suget sätter in. Sedan ha jag hjälp av GI och nu även måltidsersättning Nutrilett bars. Tycker man står sig jättebra på dem.

Sedan så hjälper det ju att träna. Och träningen gör att man blir mindre sugen. Piggare och en bättre mamma som orkar mer. Jag minns när jag var 30 kilo tyngre att det var så tungt att träna då men nu är det lätt. De där extra kilona gjorde mig mest förbannad, det hängde i vägen när jag skulle göra vissa övningar osv. En bra motivation.

Håller tummarna för dig. Hoppas att mina tips kan hjälpa dig. Detta har hjälpt mig iallafall.

Kram på dig / Linda

2009-12-11 @ 23:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0