Inte e man ledig länge......

....... Ja som många vet så blev jag ju utan arbete för lite mer än en vecka sedan.
Men igår så ringde de från Svedala kommun och fråga om jag var intresserad av att jobba som assistent där.
Självklart sa ju jag utan att blinka. Måste ju tjäna pengar på något sätt ju och jag trivs ju med att vara assistent.

så idag bar det av till svedala för att träffa chefen Tina. En trevlig dam i 45 års åldern gissar jag på.
Men de var inte många minuter vi prata förren jag blev utskickad till en brukare.
Där hade jag varit orolig för intervjun helt i onödan, för jag tror vi prata max 10 min på kontoret hihihi. Men e man bäst så e man hihihi och då behövs det ju inte många minuter.

Men kom i alla fall hem till en kvinnlig brukare som verka trevlig så lär vi bara känna varandra bättre så ska detta nog bli ett bra samarbete.

Tyvärr e det ju inget fast utan bara ett timvik. Men om jag fatta rätt så skriker de efter folk och det ser ut att bli mycket jobb.

Men jag e iallafall glad för nu kan jag hjälpa till med familjens ekonomi ett bra tag till hihihi.
Vill ju inte fredde ska dra det stora lastet själv med att försörja oss.

Sköt nu om er
Kram Gabbi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0