Lev livet....

Hej har varit bort från bloggen länge nu men kände det var inte kul att skriva.
Men nu börjar energin komma tillbaka igen och livet känns kul och underbart igen.
Har varit i en svacka innan, men klättrat mig upp igen =))

Jag har börjat plugga klart det sista ämnena jag saknade för att bli klar undersköterska, ja hihi har läst sen januari/ februaru skiftet i år så det e ju ett tag nu.
Jag har läst etik och livsfrågor och snacka om jag trpdde det skulle vara drygt, men oj vad fel jag fick. det var riktigt kul och intressant. sen hade jag en bra lärare som hela tiden ville få en att tänka till själv och sånt hjälper ju mycket. Så jag lara kursen men VG =)) stolt som den blev jag.
sen har jag betet mig sjukvårdskursen som jag alltid har varit intresserad av. Men gud vad jag har svurit över denna kursen. Uppgifter där marinen och militären var inblandad hiihiihi och när man fråga killar om hjälp. ( ja man tror ju att de kan sånt ju men ack nä) så trodde jag att jag skulle ge upp. Men skam den sm ger sig. Jag beta av alla uppgifterna och skrev tentan i fredags. Kan ni gissa vad jag fick för betyg. Jag fick MVG, jag fatta inte det när jag såg det. Jag var och är så överlycklig för att jag fick det =)
Nu håler jag på med min sista kurs som är vårdpedagogik och den e riktigt intressant. något som alla borde läsa som går omvårdnadspogrammet då man får så bra självkännedom om sig själv och varför man gör som man gör i olika situationer eller hur man bör uppträda vid vissa situationer.

Som ni ser så rullar livet på för mig och jag trivs med det.

Jag har även fått sommarjobb, Jag har fått et vikariat på lundssjukhus. Fan det e så underbart. Nu e det min tur att få känna att jag oxå kan lyckas och inte bara få motgångar.

Hoppas allt e bra med er där ute nu näår våren e här =)


Fick idag lite kloka ord av en klasskamrat som jag vill dela med mig.




Lev livet

Tänk dig att det finns en bank som varje morgon sätter in 86400kr på ditt konto. Det är inget fel. Insättningen är laglig och korrekt gjord av en otroligt rik välgörare. Men banken överför inte pengarna till nästa dag. Varenda natt blir alla pengar som du inte använt den dagen borrtagna från ditt konto.
Vad skulle du göra vid ett sånt tillfälle?
självklart hade du använt alla pengar den dagen de sattes in på ditt konto, dag efter dag. Och det roliga är vi alla har ett sånt konto!!!
Men det är inte pengar som sätts in på ditt konto eftersom namnet på ditt konto är TID.
Varjedag blir du utrustad med 86400 sekunder.
Varje nattförsvinner all den tid du inte utnyttjat.
Ingenting blir överfört till nästa dag och du kan aldrig använda något i förskott.
Varendadag startas ett nytt konto för dig. Varenda matt försvinner obrukad tid. Om du inte utnyttjar dagens insättning så är det enbart ditt fel. Det finns ingen väg tillbaka. Du kan inte övertrassera kontot i morgon! Du måste leva i nuet och förbruka dagens insättning. Investera tiden smart så du får bästa möjliga avkasning i form av hälsa, lycka och välgång. Tiden går. Gör det bästa av dagen idag !

För att förstå värdet av ett ÅR, fråga en student som missadde examen
För att förstå värdet av en MÅNAD, fråga en mor som fött ett barn för tidigt.
För at förstå värdet av en VECKA, fråga redaktören på en veckotidning.
För att förstå värdet av TIMME, fråga de nyförälskade som väntar på att träffas.
För att förstå värdet av en minut, fråga han som kom försent till flyget.
För att förstå värdet av en SEKUND, fråga han som precis lyckats undkomma en bilolycka

Värdesätt vartenda ögonblick och värdesätt det ändå mer när du delar det med en person som betyder mycket för dig, så mycket att du just delar din tid med denna person. Och tänk på att tiden inte våntar på någon.
Morgondagen är ett mysterium. Dagen idag är en gåva.
Det e darför den kalas nuet. Vänner är riktigt värdefulla juveler. De får dig att le och de önskar att du lyckas. De lyssnar på, de smickrar dig och de vill dela sina tankar med dig.


Ha nu en underbar dag alla.
Kram Mamma Gabriella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0