Haft fullt upp.....

...... Ja jag har inte bloggat på flera dagar nu.
Men fan tro´dde aldrig det skulle bli Fredag denna veckan, varför ska allt planeras in samma vvecka hihiihi.

Men i alla fall tänkte ge er en repris av vad som hänt.

Måndag:
Ja då hade vi inplanerat vårt sista möte med Kuratorn.
Hon har varit helt underbar Marie, rekomenderar henne varmt. Har inte träfat en sådan mjuk kurator förr med så mycket empati för andra. Hon har verkligen funnit sitt kall i livet.
Vi gick igenom hur vi såg på livet nu och hur våra planer för framtiden ser ut.
Vi sa som vi har sagt till andra att vi håller på att skaffa barn igen, och då besluta jag och Fredde att vi vill gå på Alma samtal under graviditeten. Vi fråga fint om vi kan få behålla Marie då så vi slipper byta kurator. Det fick vi så gärna och hon såg fram emot att få följa oss nästa graviditet.
Sen gjorde vi en utvärdering om hur vi har tyckt om sjukvårdstiden inte bara när Marco föddes utan även under tiden vi vänta honom.
Hon påpeka själv att provsvaren har varit skandal, ingen ska behöva få vänta i nästan 4 månader oavsett omständigheterna. Sen påpeka vi själv att vi tyckte att det hade varit jobbig med att vi hade flera sy olika barnmorskor undergraviditeten, samt för dålig information om GBSen jag fick.
Det som var jobbigast under bb tiden var att vi fick byta rum och att de gjorde det när jag och Fredde var ute och handla. Så mina stackars svärföräldrar fick ta allt.
Så nu ska kuratorn se till att det blir bättre,

Sen la jag fram som ett önskemål att det hade varit fint om de hade gjort plastbaljan som barnen sover i på bb hade piffats till lite. För har man väl mist sitt barn så vill man att den ska ha det bästa. Man vill ju att det ska skilja sig lite från de övriga på bb. Så jag föreslog att man kunde sy något fint överdrag man hänger över  och runt baljan. Så jag tänkte faktiskt jag ska sy ett sätt till dem, för annars lär det inte bli gjort tror jag. Får se vad jag hinner nu i jul.
Men det känns lite konstigt att inte ha våra samtal med kuratorn mer, men vi vet om att krisar det så kan vi bara lyfta luren och ringa henne.

På tisdagen var Hugo dålig så han var hemma från skolan, men vi fick ändå köra till fotbollen på kvällen för att försöka hitta hans vinterskor, för det hade han ju självklart glömt där veckan innan.
Men när vi kom till fotbollshallen så var det ingen som kunde svara på var de var.

Sen har man varit om sitt första Jordskalv som jag troligen aldrig kommer få uppleva igen.
Fy fabian vad rädd jag blev kl 6,20 när hela huset skaka, man fatta ju inte vad det handla om. Trodde att en lasbil hade kört in i huset.
Så jag fick snabbbt liv i Fredde, hihiihh har aldrig sätt han hoppas så fort upp ur sängen tidigare.
Sprang ner för att kolla till barnen men det var ingen fara med dem, sen satte vi på tv för att se om de hade någon information att ge, men det hade de inte än. men när Fredde satt i bilen så gicjk det ut info på radion så han ringde direkt hem.

På onsdagen var det dax för Hannas koll på bvc.
Hon var helt normal hade några kilo plus som vi nu kommer att kolla upp i Ystad på Barnmottagningen.
Hon var lite dålig på att hoppa på ett ben så det tyckte de vi kunde träna på.
Sen blev vi skickade till labb för att kolla hennes blodsocker då hon ofta e röd och har klåda i underlivet.
Jag misstänkte svamp, men de misstänkte diabetes.
Men det var normalt på testet så ingen diabetes där.
sen tog de blodprov på Henne för att kolla om hon har alllergier mot någon, då läkaren tyckte hon hade typisk allergi hud. Samt att hon har haft problem med andning och ögon under åren.
Men i helhet så var hon en helt normal 5 åring. Jag var så stolt över henne.
På kvällen skulle vi ha kvartsamtal på dagis men fröken var sjuk så det blev inget.
Så jag och barnen fick åka hem till faster Lotta för att där invänta fredde.
Men när han väl kom så ville barnen inte hem så det fick bli pizza där och sen hemfärd.

På torsdagen var det lungt inget nplanerat.
Städa bara lilte och lekte med barnen.
Martin kom med en tuff lampa till Hugo som blixtrar. Jävla tur maninte har epelepsi för då hade man fått ett anfall direkt.
sen stanna han och åt middag med oss.

På fredagen skulle hugo ha avslutning på skolan så det var på med den fina svarta kostymen och iväg med taxin.
Undertiden städa jag och Hanna hennes rum som såg ut som 7 svåra år. Fattar inte att hon kan dra fram så mycket på en gång.
Men vi fick i allafall rensat ut en massa gamla leksaker liksom Hugo redan hade gjort.
Fredde hade sagt att hannog kom ifrån i rätt tid idag allså kl 16,men deras pisse pogram de jobbar i just nu haverera så han var inte hemma förren kl 19.
Han hade så dåligt samvete för att det hade blibit så sent så han hade köpt fina vita och röda nejliker till mig.
Det hade han verkligen inte behövt. Jag har ju sagt till honom att hans jobb e ju viktigt och det respekterar jag, precis som han gör med att jag jobbar kvällar och helger.

På lördagen var det dags för mig att jobba igen hos en av mina favorit tanter, Jippi.
Efter jobb bar det av till Malmö för att träfffa barnen och Fredde.
De hade åkt in innan för Fredde skulle till frisören.
träffades utanför svärmor och svärfar, sen bar det av till mobila.
För barnen ville köpa en julklapp till Fredde och en till mig. ( kan tyvärr inte skriva vad vi handla än för fredde läser ju bloggen hihiihi)
sen handla Hanna en ny napp till lillebror och Hugo ville köpa en filt till lillebror. Men vi hitta ingen fin. Så istället blev det en fin plysh kudde med ett lejon på för han e ju vårt lilla lejon. sen kom jag å att jag hade ju köpt två underbara babyfiltar i Malmö för ett tag sen och fråga Hugo om det gick bra med den och det gjorde det. Hitta även julklappar till Martin och Mümin.
sen bar det av till Mc donalds i svedala för attt överraska barnen, snacka om de blev glada.

Ja imorgon väntar ännu en jobbedag. ¨Så man får krypa ner i sängen nu.

Sköt nu om er och försök nu att inte stressa så mycket med det sista innan jul
God Jul
Gabbi



Kommentarer
Postat av: Marita

Önskar er en riktigt god jul och gott nytt år!

2008-12-22 @ 09:53:34
URL: http://roseli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0