Henriks begravning.........

..... Ja idag var det henriks begravning.
Hade lite ont i magen när jag vakna idag då jag visste vad som vänta, ville gå samtidigt som jag inte ville.
Men jag besluta mig i alla fall för att gå.
Allt börja kl 11 i skurups kyrka. Där var hans fina kista och allla underbara blommor som han hade fått.
det var en underbar gudstjäns med massor av musik och en underbar solist som sjöng som en ängel.
Allt var precis Henrik varje låt mamma och syster hade valt ut var han.
Det var så vackert och tårarna bara rann hela tiden. Det är så jävla orättvist att en så ung kille bara ska få bli 31 år, varför ska det finnas såna förbaskade sjukdomar som ska ta så unga människors liv.

Sen bar det av till en minnes stund med mat. Det var buffe med alla henriks favoriträtter och hans älskade cola och pstbågar. Magnus Uggla skrålade i högtalarna, jag tror nog att Henke log där uppe i himlen med Marco i famnen och tänkte ni e fan inte kloka som gör allt detta för mig. 
Det man kan bli lite besviken på är alla människor som kom till kyrkan, var fan fanns ni när Henke levde.
Klart det var snällt och fint att ni kom på begravningen , men jag tror att Henke hade varit glad om ni hade kommit hem till honom oxå när han levde.

Må du vila i frid nu Henke Penke, nu har du det bra och slipper ha ont och lida.
Du e så saknad
Gabbi

Må det bli i glädjens tecken jag nästa gång besöker skurups kyrka för nu har det bara varit sorg varje gång jag varit där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0