Trivs med tillvaron........

....... just nu är jag inne i en period där jag mår bra och trivs med livet.
så jag njuter för fullt för man vet aldrig när det vänder och man deppar igen. Men denna glädje för livet jag känner nu får gärna hålla i sig ett tag.

jag trivs superbra på mitt nya jobb i svedala som assistent. Fick en helt underbar julklapp av en av mina brukare.
Hon hade köpt en ca 30 cm hög tomte som höll i en lyckta man kan ha värmeljus i. Den e så söt.
Det värmde så att denna lilla söta tant hade köpt den till mig efter att jag bara hade varit hos henne en och en halv dag och då jobbar vi bara mellan 8.00 - 13.00 hos henne. men hon e så go.
Då kände jag att jag verkligen har hittat min arbetsroll i livet att få hjälpa andra människor. Det är sånt som gör att man vet att man är uppskattad och att man gör ett bra jobb. För alla brukare har inte alltid så lätt för att säga det med ord.

Sen e jag så glad för att jag har det så otroligt underbart med Fredde, ja det har vi alltid haft men just nu känner jag mig som nyförälskad i han. Älskar han mer och mer för varje dag.
Den kärlek som han har givit mig trodde jag inte fanns. Då jag aldrig någonsin har upplevt den innan. Han ger så mycket och begär så lite tillbaka.
Men jag försöker visa och säga varje dag till honom hur mycket jag älskar honom. Men ibland känns det som om att jag inte kan vissa hur mycket han verkligen betyder för mig och barnen.

Men barnen har gjort klart för mig att jag absolut aldrig får lämna honom och det tänker jag inte heller. För då kommer de aldrig förlåta mig. För Fredde är deras "pappafredde" och kommer alltid vara det.
Nä som jag brukar skoja med Fredde - Jag är som en kackerlacka, lätt att få in men förbaskat svår att bli av med hihihi.

Sen är jag så oroligt glad över mina 3 barn, vad skulle jag ha varit utan dem. Ja absolut inte den människa jag e idag. De har på var sitt sätt lärt mig så mycket om mig själv och livet i största allmänhet. Man kan inte tänka sig att ens barn har så mycket att lära en. Precis som med Fredde trodde jag aldrig att man kunde älska någon annan så mycket som jag älskar mina barn.

Sen är jag så tacksam och glad för att jag har blivit så bra vän med Louise. Hon är precis som jag, sprallig och full av bus. Åååå älskar dig gumman.
Ja många av de gamla vännerna försvann rätt snabbt när jag blev ensam med barnen efter att ha lämnat deras pappa.
Tack för det ,vilka fina vänner ni var.
sen har jag själv sållat bort många, då jag e så trött på oärlighet och skitsnack. Varför i helvete kan man inte bara stå för det man tycker och säga det till personen.
Men det är väl felet med mig. Jag e alldeles för ärlig av mig och det uppskattas inte.

men följer jag tex med som smakråd vid klädinköp så är jag ju ärlig och säger om jag inte tycker personen klär i det den provar.
Fan jag skulle inte själv vilja att någon sa att jag såg bra ut i något när de inte menar det.

men man ska kanske vara falsk och ljuga mer, för att kunna få 1000 vänner hihihi.
Nja jag tror inte et då e jag glad för de jag har som mina riktiga vänner.

Ja då e det snart jul och det ska bli mysigt, för jag ska ha barnen på julafton i år. JIPPI !!!!!!!!!!!!!
Det gör denna julen lite lättare och nästa jul har man kanske en liten till, hoppas på det i alla fall. Får se vad som händer nu till jul, man kan ju hoppas att tomten är snäll, för det tycker jag i alla fall att jag har varit.

Fan vad jag mår bra, stort TACK till alla som hjälper mig att må så bra som jag gör. Ni vet nog vem ni e så jag behöverinte nämna några namn för risken e kanske att jag glömmer tacka någon då.

Puss Gabbi


Kommentarer
Postat av: Louise

Tack vännen :) Jag är otroligt glad över att du är min vän, du precis som jag :) Det är som du säger ärliga vänner varar längst, det något som är otroligt viktigt i en vänskap!



Jag tycker verkligen att du förtjänar en alldeles speciell julklapp i år, även jag ska be tomten om att ge dig det för det är du verkligen värd vännen.



Många kramar frpn din vän Louise

2008-12-12 @ 17:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0