Snart e allt slut....

...... Killen jag jobbar för är verkligen dålig.
Han timmar är nu räknade, det e så tragiskt att en så ung männsika ska få en dödlig sjukdom.
Varför är livet så orättvist så många gånger.
Sen samtidigt vet jag att detta är det ända som han vill. Så som han har kämpat med sin sjukdom i nästan 20 år.

Alla trodde det var slut igår så nästan alla vi assistenter som var lediga åkte hem till honom för att ta vårt sista farväl.
men det vände igen så nu väntar vi bara alla på det sista ögonblicket.

Men fy vad det e jobbigt, må han bara få somna in fridfullt i allla fall, så inte det blir mucket ångest och oro.

Han har haft det tungt med att kämpa med sin sjukdom , sjuukvården, myndigeter nästan sitt liv. nu e snart den kampen slut och du kan få frid. För gud vad du har varit stark och kämpat.

När jag satt hos han igår kväll så fick jag några ensamma minuter med honom.
Då sa jag att Marco väntar där upp e på honom för att du ska ju lära han en massa bus.
Då log han, så tårarna bara spruta ur mig direkt.
men jag fråga honom om han kunde lova mig att inte visa Marco skräckfilmer då jag vet H älskar det och att Marco e för liten för det.
Då gav H mig ett så stort leende som sträckte sig från öra till öra.
Jag vet att H kommer att kolla efter Marco.

Men nu får det räcka med död och sorg detta året i alla fall, för jag tror inte jag klarar av mer.

Jag saknar Marco så mycket och tänker på han varje dag. men det blir ju verligen oftare nu när allt känns jobbigt och tungt.
Men jag e så glad att jag har min änglapåg för han ger mig så mycket värme när jag tänker på honom.

Mamma älskar dig Marco och saknar dig så mycket.
det gör även din underbara pappa och dina storasyskon.

Ta nu hand om er o´ch var rädda om liver, för ibland e det för kort.
Kram Gabbi


Kommentarer
Postat av: Madde

Heej gumman.



Jag tänkte skriva till dig här ist för på minbebis. mitt nick är "ekologisk" där, och du skrev ett inlägg till en tråd jag startat ang avikelser på ul.

Får jag fråga vad som hände med ditt änglabarn marco? Du måste varit otroligt stark som går vidare efter en sådan händelse. Bamsekram!

2008-11-20 @ 11:41:13
URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0