Underbara dagar.....

...... trots att man har jobbat helg.

I fredags kom Fredde och hämta mig på jobb som han alltid utan protester gör när jag jobbar kväll.
Körde hem och öppna en flaska vitt vin och bara mös av varandras närvaro i soffan framför en film som var som sömnmedel hihihi.

Jag vet inte vad det är men varje gång Fredde vill se någon speciell film så sonar jag till dem, sorry baby jag kan inte hjälpa det. men efter ett antal försök så vet du att jag tar mig igenom hela filmen.

På lördagen fick vi äntligen vår efterlängtade sovmorgon tillsammans, som vi inte har haft sen jag börja jobba. Snacka om att Fredde var lycklig. För när vi har barnen hemma så vill ju gärna de krypa ner hos oss och då e det inte lönt att försöka sova mer. När vi sen e barnlediga så jobbar jag hiihihi. Stackars gubben min. Vad har jag gjort för att förtjäna en sån underbar man. Jag måste ha varit väldigt snäll i ett tidigare liv.

På eftermiddagen när jag satt på jobb så blev det en del romantiska sms mellan mig och Fredde. För han hade planerat in någon överraskning på kvällen.
Snacka om att jag gick hela dagen och undra vad det var.

Det blev i allla fall en underbar middag som bestod av kotletter, potatis och rotfrukter i ugnen och sås.
Tack älskling det var super gott och du kan laga mat även om du inte alltid tror det sälv.
Sen blev det mys för resten av kvällen.

På söndag var det dax att stiga upp tidigt igen gör att komma iväg till jobb.
Efter jobb bar det av till malmö. För Freddes morfar skulle fira sin födelsedag, något försenat efter allt som hänt i sommras. Men bättre sent än aldrig.
Vi blev bjudna på en underbart god smörgåstårta. ÅÅÅ vad gott det var. Sen hade mormor bakat sin goda prinsesstårta som oxå var super god.
Morfar var nöjd och glad över att ha alla barnbarnen hemma och det var kul att vi alla kunde samma dag.
Tusen tack för att vi fick komma.

Sen bar det va hem till svärmor och faffi för att låna en resväska.
Kaminen som de satt upp var jätte fin och absolut inte sne hihihihihihi.

Oj glömde säga att Lillan min svägerska (kallar man väl varandra) Hade sytt en jätte fin klänning till Rickaela.
Tror nog jag får köpa lite tyg och mönster så kanske jag kan flörta in mig om några klänningar till Hanna.
För som alla vet så e ju inte jag och symaskinen några bästa kompisar  ju.

Tack Fredik min älskling för allt mys d u har gjort för oss i helgen

Tack alla andra med för en trevlig helg.

Sköt nu om er
Gabbi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0