Redan påsk och mycket har hänt....

Jag fattar inte var tiden blir av, känns som om jag inte hinner med något alls.
Men i alla fall det har hänt en hel del i veckan.

Hanna hade sin första forbolls cup i söndags och gud vad hon var duktig i sina tre matcher.
Men jag tror hon tyckte det var roligast med att få på sig matchkläderna och sen att få plaketten. Hihihi. men det e väl så med knatteligan hihihi.

På måndagen åkte vi in och röntga Hugos hand så de nu kan eventuellt utesluta att han är i puberteten redan.
Hoppas hoppas av hela mitt hjärta att han inte är det, men vi får se vad blodproverna och röntgen visar.

På onsdagen var det dags för hanna attha en heldag på sjukhuset. Ja hon har börjat hå hos barndietisten. Så nu var det dags för heldagen med andra föräldrar och barn. Vi fick provsmaka en massa exotisk frukt, sen var det dags för bröd och pålägg. Där emmellan åt vi lunch alla tillsammans.
Barnen baka medan vi föräldrar fick föreläsning om detta med övervikt och mat. ja en himmla massa nyttig information.
men jag och Hanna är glada för att vi får den hjälpen.
Hon ska allså inte banta utan bara växa i fatt sin vikt.
Hihihi tänk om jag oxå skulle göra det hihidå skulle väl jag vara ca 4-5 m lång hihihihi.
t.

Så snälla alla ni som vi hälsar på då och då behöver inte bulla upp med hundra kakor eller godis och sånt om vi har barnen med oss. För vi håller på vad dietisten har givit osss för råd nu. För ger ni Hanna en massa för att vara snälla så hjälper det inte vad vi kämpar på hemma. Tacksam för allas förståelse.

Igår skärtorsdag gick Hanna påskakärring för släkten och lite kompisar då hon missa det i onsdags på dagis när vi var på sjukhuset.
Sen bar det av för dem till farmor Ulla som fyllde år och skulle ha kalas.
Så jag och Fredde blev barnlediga hihihi. men martin kom på besök så det  vara inte så länge, men det gör inget för Martin e alltid välkommen.
Han hade med sig en bärbar dator till Hugo som det nte fanns något bateri till men den funkar ju ändå.
så snacka om att han blev glad och även Hanna för nu får ju hon Hugos gamla allså min gamla dator hihihi.
Ja man kan inte fatta det men hon har oxå börjat gilla att spela spel på internet och hon kan själv skriva var hon ska in så hon börjar väl snart läsa tror jag.

Så idag packa vi picknickkorgen och drog till Skanör - Falsterbo för en trevlig famoljeutflyk
Det var ju så fint väder men det blåste lite i hamnen. Vi gick ut på bryggan mellan båtarna och bara njöt.
sen bar det av them för att packa inför en påskhelg i malmö och hem till hotell Lundavägen ja allså mina svärföräldrars lägenhet hihihihi. De är ju i Amsterdam nu så då passar vi på att låna den.
Ja Freddde e ju ute med "Turkarna" idag och har killkväll och kan inte ta sig hem då, så därav besluta vi alla för att vara i malmö idag. Fredde vill ju inte sova själv.

kan förresten säga till alla att han mår bra igen och det var bara en sån kort deppig period han fick som jag oxå får ibland.
Tack alla som hört av sig på olika vis för att hjälpa oss, det uppskattas mer än vad ni tror.

Nä nu e kl långt över min tid så jag får väl sätta mig och slappa lite framför tv innan jag går ooch lägger mif, men lär väl inte somna innan min älskling är hemma

Sov gott
Mamma Gabbi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0