Blandade känslor...

Ja ibland har man så blandade känslor att man inte vet hur man ska tacklas med dem.
Ska man bli glad och visa lycka eller ska man bli ledsen och visa sorg.

Ja som när tex folk berättar de fått nytt jobb, då känner jag ju självklart glädje för personen men samtidigt en stor sorg över att jag själv siter här arbetslös trots att jag söker hur många jobb som helst.

Eller när folk säger de ska ut och resa och se världen, ja det vill jag oxå göra men tänker inte ta några lån för att kunna göra det.

Eller när någon berättar att den e gravid, självklart blir jag glad för personen skull, men kan inte låta bli att känna en sån enorm avund att det inte e jag.

Jag vill så mycket med mitt liv som känns så svårt att uppnå. Ja vissa tänker säkert att det e för att jag inte kämpar tillräckligt. Men håll i så fall den åsikten för er själva.
Jag av någon kämpar som bara den, var enda dag e en kamp för mig. att ta sig igenom dagen utan att bryta ihop e fan inte lätt.
Det går inte en dag man tänker att jag skiter i allt och bara blir i sängen. Men det går inte, man måste ändå upp och försöka ta sig igenom dagen på något sätt och av någon konstig anledning så gör man det. men det e segt och jobbigt så många gånger.

Stundvis så önska man att man slapp gå med denna konstanta smärta som man bär med sig varje dag och som jag kommer göra för resten av mitt liv.

Många förstår inte vilken kamp det är varje dag, vilket krig jag kör med mitt egna samvete och kropp.
Jag skulle önska att allt bara var en dröm och att jag skulle få lov att vakna någon gång och inget hade hänt. Men det e ju min vardag och verklighet denna smärta. Denna oerhörda smärta som inte syns på mig uttå, men gud ni skulle bara veta hur mycket mitt hjärta blöder varje dag.

Jag saknar min underbara Marco så mycket att jag håller på att brytas ner inneifrån. Jag fäller inga tårar så andra ser, men jag orkar inte visa mig sårbar längre. Jag orkar inte höra mer att alla ja nästan alla säger att det kommer ordna sig. Ja för er kanske det gör det men det kommer aldrig ordna sig för mig.
jag kommer alltid att fattas ett barn på jorden oavsett om jag blir gravid igen eller ej.

Ja så även om man e glad för alla skull så kan det vara svårt att visa det ibland, men det e inget jag gör medvetet.  Det e bara kriget med mig själv som jag inte alltid vinner.

sköt om er
Stolt mamma Gabriella

Kommentarer
Postat av: Din man Fredrik

Du är bäst! Är så stolt över dig, att du är min fri, mamma till vår son, min bäste vän och att du tar hand om din familj på det underbara sätt du gör!

Är så lycklig för att du valde just mig som livskamrat, att vakna brevid dig är som att ligga på en strand i karibien och se solen gå upp. Så visst reser vi också älskling, vi har haft resor ingen annan människa kan föreställa sig! Ibland bra och ibland rent ut sagt skitresor, men så är det för de som åker med Ving också eller hur? Älskar dig så min underbara fru! Och du vet att att jag gör allt för dig, oavsett vad! Än en gång så vill jag säga att jag är stolt över idg! Skriver här så att alla kan förstå vilken underbara kvinna och människa du är! Puss din man Fredrik.

2009-12-08 @ 10:50:43
Postat av: Amanda & Oscar

Vilken bra man du har :) Kram!

2009-12-08 @ 17:00:21
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skickar många många styrkekramar.

2009-12-08 @ 22:43:04
Postat av: Sandra

Skickar många många styrkekramar.

2009-12-08 @ 22:43:23
Postat av: Marita

Jag vet hur det känns vännen men som alla säger till mig släpp det och tänk inte på det så kommer det. Jag ska faktiskt ge det ett riktigt försök.

Kramar om dig

2009-12-12 @ 14:32:10
URL: http://roseli.blogg.se/
Postat av: Louise

Det ar med sorg i mitt hjarta att behova se min alskade van sa ledsen.. jag onskar er all styrka ni kan fa och tillsammans med din familj orkar ni. Det finns inget battre an de allra narmaste nar allt ar tufft men du har en underbar man som man ser fylls av lycka och enorm karlek nar han tittar pa dig. Dina underbara barn som alskar sin mamma som ger dig en enorm gladje och styrka.



Jag har aldrig traffat en sadan underbar van, alttid finns du dar trots att du sjalv ibland bara borde tanka pa dig sjalv sa finns du dar for dina vanner och jag ar otroligt glad over att fa vara din van..



(mina tre sista boksaver funkar inte)



Manga kramar

2009-12-14 @ 20:47:21
Postat av: Laura, mamma till Kasper

Usch, jag känner igen det där med när något bra händer nån annan. Man blir verkligen superglad för deras skull, men samtidigt känner man "Varför kan det inte hända mig också?"

2009-12-15 @ 12:54:11
URL: http://laurasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0