Ja så segt men ändå snabbt denna vecka har gått....

......Det känns att det e lördag kväll i kroppen idag.
Veckan börja med att man var i sluttampen med min influensa.
som e borta nu och väldigt skönt e det !!!!!!!!!!!!

Barnen har äntligen varit på disney on ice med farmor och faffi.

De hade tyckt det var så otroligt fint, sen blev det Mc Donalds efter åt hihi så ni kan ju tänka er hur saliga barnen varit.


Sen har jag och barnen bakat i veckan när jag varit ledig, för fredde ska ju ha kalas på lördagen( idag som jag skriver)

Så det blev kanelflätor för Fredde hade önske mål om det.

Sen gjorde vi rulltårtor som jag har blivit bra på om man får skryta hihiih.


Sen har jag äntligen träffat min lille brukare.

En otroligt fin flicka på 11 månader som man bara kan tycka om direkt, för hon visst precis hur hon skulle få mitt hjärta att smälta.

Har även lärt mig att göra hjärt och lungräddning på barn och fått certikikat på det.

men det e skönt att få ha gjort det innan man kanske hamnar i en sådan knipa som det skulle behövas i.

Man får ju hopppas att man aldrig någonsin behöver andvända det.


På måndag och tisdag är det utbildning som gäller för mig om alla maskiner som min brukare andvänder.

Känns så förbannat bra att de går igenom allt så noga, så har jag ju aldrig haft det innan.

Har även träffat några av mina nya arbetskamrater, så det var kul och de verka så trevliga allesammans.

Ja vi besiktiga bilen i fredags och den gick inte igenom.
Känns nästan pinsamt att skriva vad som var fel, men en fjäder hade brustit fram i hjulhuset och så var våra som vi trodde var allväders däck blankslitna. Men det visa sig vara sommar däck.

Men Fredde och barnen har åkt in idag lördag och lagt på vinterdäcken som ej var på fälj


Ja och så idag har vi haft Freddes kalas.
Hans föräldra och min mamma kom samt hans gudfar med sambo. Min syster och syster dotter. Freddes mormor och morfar kom oxå.
Nu kom inte alla för vi har sagt att vi inte firar varandra så mycket om vi inte nollar eller femmar.
Men Fredde fick i alla fall massor av fina saker.
Tack alla för allt fint.
Barnen hade bestämt  att vi skulle ha ballonger s å det blev det, hihi så svärmor blev nog glad för hon har alltid haft ballonger när Fredde fyller år.
men Fredde verka väldigt nöjd och även gästerna var nöjda så det var skönt.

Sköt nu om er
Kram Gabbi


Kommentarer
Postat av: Anna

Du har fått en utmaning av mig!

2009-02-01 @ 20:19:37
URL: http://annahazelblejd.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack för dom otroligt goda kakorna och tårtan.

Hade velat stanna hos er ni har det så mysigt.

Hoppas ni får en bra vecka och att Hanna kryar på sig.

Lotta

2009-02-01 @ 21:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0