Ja livets snabba vändningar

Ja jag tror att många av er läsare kan hålla med om att livet kan vända snabbt och  kanske inte alltid le mot en.

Jag fick ett tråkigt samtal igår av min chef där hon sa att jag inte fick förlängt min tjäns nu när mina 6 månaders prövotid är slut. snacka om chock när det inte var något som man hade väntat sig.
Men men vad ska man göra jag vet jag har gjort mitt bästa och att det handla om personliga själ och inte hur jag utför mitt arbete.
Men ni måste respektera att jag har tystnadplikt och inte kan gå in på detaljer om exakt vad.

Så nu är det arbetsförmedlingen på måndag som gäller för mig och en massa pappersarbete men facket och allt.

Men jag känner att jag har gått igenom så mycket i mitt liv att det finns fan inget som chockar en längre och jag vet att det blir tufft om jag inte får ett nytt jobb snabbt för vår ekonomiska situation.

Men som min älskade man sa igår, så på något konstigt sätt så landar vi alltid på fötterna. Oavsett vad som hänt oss så reder vi ut det och landar som vinnare i slutändan.

Men en sak jag vet i alla fall är att jag kommer ju försöka få ett arbete där jag inte jobbar kväll, natt elller helge för det har jag gjort nu sen jag var 19 år gammal och jag känner att nu vill jag kuna ha ett mer socialt liv med familj och vänner. Att alltid jobba när alla andra är lediga är verkligen inte kul.

men jag kan säga just nu tar jag vad fan som helst om det så innebär att jag ska plocka ciggaret fimpar i stadsparkerna eller tvätta bort klotter så tar jag det.
För man kan inte vara kräsen i dagens samhälle utan man får ta det som erbjuds och se det som så att man får pengar till familjen.

ja kanske har jag helt fel inställning och ska bara söka det jag vill men då kan nog jag vara utan jobb länge hihhihi och det tänker jag då inte vara.
Här ska det gå undan med att söka och få något nytt.

Så finns det någon av er kära bloggläsare som behöver folk i södra skåne så hör av er. För jobba vill jag och pendla är ingen fara för mig.

Puss och kram Gabbi 


Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Lycka till! Det blir nog inga problem med din inställning :)

2009-07-19 @ 12:46:03
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Kaptenskan

Oj vad jobbiga nyheter, men jag är säker på att du kommer fixa ett nytt jobb snart. Det gäller bara att ligga i och ha lite tur. Jag ska hålla tummar och tår för dig.



Synd att du inte kan ta "mitt" jobb på Åland... annars hade jag bjudit ut det. :D

2009-07-20 @ 15:16:11
Postat av: Marita

2009-07-21 @ 09:46:49
URL: http://roseli.blogg.se/
Postat av: Marita

Glömde skriva min text så jag får försöka igen ler.

Håller med Fredde,man landar alltid på fötterna, jag vet hur du har det med att få slag under "bältet", det är inte lätt alls men du kommer fixa det och dina inställingar om kväll,natt o helg jobb tycker jag inte alls där är några fel på,förstår när man har barn och så vill man ju tillbringa tid med sin familj då.

2009-07-21 @ 09:51:10
URL: http://roseli.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej min älskade vän.

Det var verkligen jäätte tråkigt att höra det där med jobbet. Men det är som du säger tillsammans med din familj så är du stark som en oxe. Har ni klarat av allt som ni har fått brottas med här i livet så ska nij*klar klara detta oxå. det tvivlar jag inte en sekund på! Du är ju bäst så vem skulle fixa det bättre än du?!



Jag saknar dig enormt mycket och jag har haft att göra här så därför har jag inte varit så flitig på att ringa dig, förlåt min vän men snart kommer jag hem igen. saknar er allihopa! Jag hoppas att vi kan ses i nästa vecka om inte alnnat så hörs vi på telefon innan jag kommer hem oxå. Många kramar och hälsa din familj.

2009-07-24 @ 00:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0