Pergotime....

....ja nu har jag varit hos läkaren. Det var inget fel på mig. Läkaren kolla men fann inget fel. Men han sa att det kunde vara den emotionella stressen som kunde på verka efter allt som hänt det senaste halvåret.  Sorg ken påverka mer än vad man tror fast att man mår bra och lever vidare.

men han sa att det kan vara bra om jag prova pergotime då det stimulerar ägglosningen. Ja skrek mitt hjärta ge mig , ja bara ge mig så vi kan öka våra chanser. Vi vill ju ha barn.
men det sa jag inte till han utan direkt kom fröken försiktig och tänkare fram i mig hihihiih.
För jag har ju hört att om man äter pergotime så kan det hända att man släpper flera ägg under samma ägglossningen, så rikerna för tvillingraviditeter eller fler är väldigt stor. ja mig gör det inget att få tvillingar, menjag börja direkt tänka på min kropp om den skulle klara av at jag vänta tvilingar med tanke på allt som hänt och med tanke på hur vi förlora Marco.
Men han sa att riskwerna att något tragiskt ska hända igen är väldigt små, men klart att vi har en förökad risk med tanke på de flesta andra gravida.
Men det som han sa var att det får vi ta då när du blir gravid oavsett hur många liv som växer i din mage.
Vi kommer ha sten koll på dig så det behöver du inte oroa dig för sa han till mig flera gånger och det kändes tryggt att höra.

Så in på apoteket for jag för att hämta ut mina piller då jag ska börja med de på lördag.
Ska börja med en pilla en gång om dagen i 5 dagar sen är det bara att sexa på hihi som läkaren sa hihihihi.

Så håll tummarna för att jag inte ska behöva dessa piller för länge nu utan att det ska ta sig så fort som möjligt.

Kanske kan vi få en vinterbaby.

kram Gabbi

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har gått på Pergotime,hoppas att det funkar bätter för dig än det gjorde för mig

2009-03-10 @ 18:38:30
Postat av: gabbi

Okej tack för det. men vem e du

2009-03-10 @ 20:21:31
Postat av: Bettan

Hej.

Ville bara säga hur underbara människor ni verkar vara. Ni är starka!!!



Kämpa på :)



Kramar

2009-03-12 @ 09:28:36
Postat av: Gabbi

Tack så mycket det värmer att höra.

men det finns inte så mycket man kan göra ju än att försöka kämpa vidare.

2009-03-12 @ 14:01:03
Postat av: Kaptenskan

Hej! Jag äter också Ptime. :) jag har oregelbunden cykel men verkar bli gravid trots allt. men de vill att mina ägg ska bli lite bättre (det kanske är det som gör att jag för m/f). Nu får vi hålla tummarna att vi lyckas. Jag har itne samma stora sorg som du bär på, men jag har sorg över mina missfall. Så jag vet lite i alla fall om "skräck" över att bli gravid och önskan på samma gång.



Kram

2009-03-16 @ 10:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0